Καλώς ήρθατε στο "Σπίτι της Μαγείας"!
Ευχαριστώ πάάάρα πολύ όλες τις συναδέλφους που μπαίνουν στον κόπο να μοιραστούν τις όμορφες ιδέες τους. Με βοηθάνε τόσο πολύ και με εμπνέουν! Γι'αυτό αποφάσισα να δημιουργήσω αυτή τη σελίδα για να συνεισφέρω κι εγώ με τη σειρά μου..Επίσης είναι μια ευκαιρία για τους γονείς των μαθητών μου να πάρουν μια γεύση του τί μαθαίνουμε και πώς...και για τα ίδια τα παιδάκια μου να καμαρώσουν για τα έργα τους!

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Αποταμίευση... παγκόσμια ημέρα 31/10

Ως αφόρμηση για να ξεκινήσουμε το θέμα μας χρησιμοποιήσαμε το γνωστό κι αγαπημένο αίνιγμα: 

(εικόνα από το νηπιαγωγείο St.George)

 Και μαντέψτε...To βρήκαμε!!!
Είναι ο ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ!
Αλήθεια σε τι μας χρησιμεύει ένας κουμπαράς; Τι αποταμιεύουμε;Για ποιο λόγο;Πότε μπορεί να χρειαστούν αυτά τα χρήματα; Ποια είναι τα σημαντικά κι απαραίτητα πράγματα που θα αγοράσουμε με τις οικονομίες μας;Τι εννοούμε με την έκφραση ώρα ανάγκης;
Τα παιδιά ως απαραίτητα ανέφεραν το φαγητό(με ιδιαίτερη προτίμηση στην αναγκαιότητα της μπριζόλας-κατά το Σταύρο κι οι φίλοι του αφού γέλασαν με την καρδιά τους συμφώνησαν!),το νερό, τα ρούχα, τα παπούτσια, το σπίτι και το κρεβάτι.
Κάποιοι είπαν ότι είχαν ήδη κουμπαρά και έκαναν ήδη αποταμίευση.
Άλλοι όμως όχι, γιαυτό αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν στο σχολείο μας!


Κατασκευή κουμπαρά-γουρουνάκι

Βάψαμε λοιπόν ροζ τα χάρτινα πιατάκια μας...

Κόψαμε κεφαλάκι, αυτάκια, μυτούλα, ποδαράκια, ένα κέρμα, τα κολλήσαμε, ζωγραφίσαμε τις λεπτομέρειες, στρίψαμε στο δαχτυλάκι μας ένα σύρμα πίπας για ουρίτσα....

Κι έτοιμα τα γουρουνάκια-κουμπαράδες μας!!!Σας αρέσουν;



  Προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε για το πόσα πόδια έχουν τα γουρουνάκια; Κάποιοι έλεγαν 2 άλλοι τέσσερα.Μα, θα περπατούσαν έτσι με 2 πόδια;Και γιατί οι άνθρωποι έχουν 2 κι εκείνα 4(αναρωτήθηκε ο Νίκος Μα.;)Είπαν πώς δεν θα τους χρησίμευαν τα 2 γιατί θα πέφτανε.Ούτε στους ανθρώπους θα βόλευαν τα 4, γιατί δεν θα μπορούσαν να κάνουν τις δουλειές που κάνουν τώρα.Θα δυσκολεύονταν.Συμπέρασμα που βγήκε από τα παιδιά :Μια χαρά είμαστε έτσι!


 Γίναμε... κι εμείς γουρουνάκια!!!!

(ψυχοκινητικό παιχνίδι )

Κυλιστήκαμε παιχνιδιάρικα στη λάσπη !!!Το αγαπημένο παιχνίδι των γουρουνιών...
Και πολύ το διασκεδάσαμε!!!

Περπατήσαμε σαν γουρουνάκια...


 Βοσκήσαμε με όρεξη...



... κάναμε τις βόλτες μας στους αγρούς...


Και όταν πια κουραστήκαμε  πολύ, γυρίσαμε στο μαντρί για να κοιμηθούμε και να ξεκουραστούμε!
Φυσικά... δεν έλειψαν τα ''γουρουνίστικα ροχαλητά" και τα γέλια!!!


 Ο κουμπαράς που μιλάει..είμαι εγώ!


(Δραματοποίηση με τη βοήθεια μιας μάσκας-για αρχή της χρονιάς, βοήθησε πολύ τα παιδιά το να μιλήσουν  στα υπόλοιπα πίσω από μια μάσκα, καθώς διευκολύνθηκαν αυτοί που ντρεπόντουσαν)


Τι θα μας έλεγαν οι κουμπαράδες αλήθεια αν είχαν φωνή;;;;
Σκεφτήκαμε και τους δανείσουμε για λίγο τη φωνή μας...


π.χ. "Γεια σας παιδιά!"
       "Γεια σου!Ποιος είσαι;''
       ''Είμαι ο κουμπαράς της Μαρίας."
       "Και τι έχεις μέσα;"
       "Χρήματα."
       "Γιατί τα μαζεύεις;Τι θα αγοράσεις με αυτά τα χρήματα;"
       "Θα αγοράσω φαγητό,νερό,ρούχα και παπούτσια" κτλ.








 Γνωρίσαμε και το γράμμα ...Κ!!!

Παρατηρήσαμε πώς γράφεται και πώς ακούγεται, 
τα παιδιά σκέφτηκαν κι είπαν λεξούλες που να αρχίζουν από Κ κι η κυρία τις κατέγραφε..


Κύκλωσε μόνο ότι έχει σχέση με την αποταμίευση

 Κάναμε και μια εργασία όπου έπρεπε να ξεχωρίσουμε,να κυκλώσουμε και να χρωματίσουμε μόνο τις εικόνες που έχουν σχέση με την αποταμίευση.






( φύλλο εργασίας από την elenimamanou.blogspot.com)

Η Μάγισσα Ανακατωσούρα ...κι η λέξη ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ!!!! 

Αχχχ!!!Αυτή η Μάγισσα!¨ΟΛΑ τα ανακατεύει!Τα κάνει άνω κάτω!Ήρθε στο σπίτι της κυρίας Μαργαρίτας και πάνω που τα είχε όλα τακτοποιήσει,εκείνη αποφάσισε να πάρει τη μαγική της σκούπα και να τα κάνει...ΧΑΛΙΑ...Και γελούσε κι από πάνω.
Κυριά Μαργαρίτα:"Πολύ στεναχωρέθηκα και είχα κουραστεί να τακτοποιώ γι'αυτό πήρα μαζί μου στο σχολείο όλα τα μπερδεμένα μου γραμματάκια της λέξης ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ και ζήτησα τη βοήθεια των παιδιών...


Ευτυχώς!!!!Έχω τους καλύτερους βοηθούς!Με βοήθησαν να τα τακτοποιήσουμε πάλι όλα στη σωστή σειρά κι έτσι έφυγα ξεκούραστη σήμερα από το σχολείο.



¨Εφερα και τη Μάγισσα  Ανακατωσούρα μαζί με τη σκούπα της ,γιατί ήμουν σίγουρη πως τα παιδιά θα ήθελαν να της μιλήσουν μετά από αυτό που έκανε. Στην αρχή τη μάλωσαν λίγο και μετά της εξήγησαν ότι εδώ είναι σχολείο και δεν μπορεί να συμπεριφέρεται έτσι και πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της τάξης αν θέλει να μείνει.Τα παιδιά κάνουν τόσο κόπο για να συμμαζέψουν είπαν,δεν είναι σωστό εκείνη να τα χαλάει,ούτε να γελάει γιατί εκείνα στεναχωριούνται.Πρέπει να σέβεται!Αυτά της ζήτησαν και την φιλοξένησαν με επιφύλαξη στην τάξη μας...
Το πατρόν για τη μάγισσα μπορείτε να το βρείτε κάνοντας κλικ πάνω στο όνομά της.
Μάγισσα Ανακατωσούρα είναι από το καταπληκτικό www.krokotak.com.
Επίσης στην Παρεούλα θα βρείτε ένα τέλειο παιχνίδι με ανακάτεμα συλλαβών με τη Μάγισσα μας.


(φύλλο εργασίας: αίνιγμα , άσκηση προγραφής (κύκλος) και  γραφή λέξης ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ)


Τέλος, ζωγραφίσαμε κύκλους για ευρώ (προγραφή) μέσα στους κουμπαράδες της εργασίας μας και κάναμε μια προσπάθεια να γράψουμε κι εμείς τη λέξη ΚΟΥΜΠΑΡΑ (με αντιγραφή)

Καλή αποταμίευση λοιπόν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου